Nieuws uit het ziekenhuis

Nieuws uit het ziekenhuis

Dankzij alle inzet van vrijwilligers en steun van iedereen die ons heeft geholpen op welke manier dan ook:

Lieve mensen van de BAS Stichting,

Bij deze wilde ik jullie officieel op de hoogte stellen van de toekenning door het Prinses Beatrix Fonds van een onderzoekssubsidie voor het vervolgonderzoek naar de ?biomarkers? bij Juveniele Dermatomyositis (JDM).
Dit is het onderzoek waarbij we in het bloed een aantal eiwitten meten, die mogelijk een betere voorspelling geven van de ziekteactiviteit bij JDM dan de huidige bloedwaarden.
We gaan deze metingen doen bij een groot aantal patiënten in Nederlandse en buitenlandse ziekenhuizen, om de precieze waarde van deze eiwitten vast te stellen.

Dankzij het geld en de steun van de BAS stichting hebben we het onderzoek indertijd kunnen opzetten en de eerste resultaten kunnen  analyseren.
Zonder deze ondersteuning was het nooit gelukt om het onderzoek zover door te zetten.
Heel veel dank daarvoor!!

We gaan door met het verbeteren van de zorg en het onderzoek naar juveniele dermatomyositis.

Namens het onderzoeksteam van het WKZ,

Hartelijke groet,

Annet van Royen