vrienden van BAS

KAISZ is de patiëntenvereniging voor kinderen met een auto-immuun of auto-inflammatoire systeemziekte en hun ouders. Een KAISZ-aandoening zorgt er in het algemeen voor dat het kind snel uitgeput is en dat men pijn heeft in het lichaam. Ook is er ontzettend veel onbegrip omdat KAISZ-kinderen er gezond uitzien. De behandeling van de KAISZ-aandoeningen is voor elke aandoening verschillend. Dit heeft onder andere te maken met de ernst van de aandoening en leeftijd van het kind. Wel hebben alle aandoeningen gemeen dat zij worden behandeld met zware medicatie om op deze manier de ziekteverschijnselen te onderdrukken.

De Vereniging Spierziekten Nederland komt op voor mensen met een spierziekte. Het gaat de VSN om een betere kwaliteit van de zorg. Effectief wetenschappelijk onderzoek. Goede voorlichting en informatie, ook voor artsen en professionele hulpverleners. Al sinds 1967 zet de VSN zich hiervoor in.

Kijk ook eens op de BAS stichting pagina op Facebook, hier vind je ook regelmatig nieuws over juveniele dermatomyositis. En als je klikt op "vind ik leuk" op deze pagina blijf je ook op de hoogte.

Dr. Marco van Brussel, klinisch Klinisch Inspanningsfysioloog/Medisch Fysioloog en Senior Onderzoeker binnen het KinderBewegingsCentrum van het Wilhelmina Kinderziekenhuis (Universitair Medisch Centrum Utrecht).
Hiernaast is hij ook Universitair Docent en Coördinator binnen de opleiding Klinische Gezondheidswetenschappen van de Universiteit Utrecht.

Stichting Sport Helpt is een stichting die droomontmoetingen regelt tussen ernstig zieke kinderen en zijn of haar (Olympische & ex) droomsporter.