Ons doel

Wat wil de BAS stichting bereiken?

Het doel van de BAS Stichting is geld bijeen brengen teneinde het onderzoek naar de ziekte juveniele dermatomyositis te ondersteunen, en donaties te doen aan rechtspersonen en instellingen die mede ten doel hebben om kinderen met een levensbedreigende ziekte en hun ouders te ondersteunen, dit in de meest brede zin.
Naast het doel om geld bijeen te brengen voor onderzoek naar juveniele dermatomyositis is een ander belangrijk doel meer bekendheid geven aan deze ziekte.

Juveniele dermatomyositis is vrij zeldzaam. Naar schatting krijgen in Nederland 5 per miljoen kinderen per jaar deze ziekte. Omdat dit aantal zo gering is, zijn ook veel huisartsen niet bekend met deze ziekte. En omdat de eerste verschijnselen van juveniele dermatomyositis lijken op griep gebeurt het nog vaak dat de diagnose niet snel gesteld wordt.
En uiteraard is het zo dat hoe eerder de diagnose gesteld wordt, hoe sneller de behandeling gestart kan worden.

de BAS Stichting wil deze bekendheid voor juveniele dermatomyositis verwerven door bij verschillende activiteiten aanwezig te zijn en daar informatie te geven. Maar ook met deze website hopen we veel mensen van informatie te voorzien. Ook zullen, met behulp van vrijwilligers, evenementen worden georganiseerd om meer bekendheid te krijgen en geld in te zamelen.