Oliebollenactie in Ouwe-Syl

Nieuws algemeen

Oliebollenactie in Ouwe-Syl

Van Ylse vd Bij ontvangen wij onlangs een prachtige donatie van euro 1.275,--. De 8-jarige Ylse woont in het dorp Ouwe-Syl in Friesland. Tijdens het dorpsfeest in 2016 verslikte Ylse zich en hierna volgde een amandeloperatie en vele onderzoeken in het UMCG totdat in 2017 bleek dat Ylse JDM heeft.
Ylse en haar ouders vinden het belangrijk dat er meer aandacht voor JDM komt en dat er meer geld voor onderzoek naar JDM komt. In december 2018 hebben zij daarom in samenwerking met bakkerij Wijnsma uit St. Annaparochie een oliebollenactie opgezet. Dat deze actie een geweldig succes was blijkt wel, er zijn ruim 1700 oliebollen verkocht in en rondom Ouwe-Syl!! Dit leverde een prachtig bedrag van euro 1.000,-- op.
De voorzitter van de plaatselijke voetbalvereniging had echter nog een verrassing voor Ylse toen zij haar bestelde oliebollen op kwam halen. Ze verraste Ylse met de mededeling dat de opbrengst van het draaiende rad, dit draait tijdens de nieuwjaarsreceptie van vv Ouwe-Syl, ook voor de actie van Ylse zou zijn.
Het rad heeft erg goed gedraaid, de opbrengst was euro 275,--!

Oliebollenactie in Ouwe-Syl Oliebollenactie in Ouwe-Syl Oliebollenactie in Ouwe-Syl
‹ Terug naar het overzicht